W&DY

Hoe leuk, lekker en goed eten en drinken kan zijn, dat had ik op jonge leeftijd al in de gaten. Als kind al was ik bezig met zorgen en organiseren door het ‘naspelen’ van restaurantje. Bij ons thuis was iedereen altijd welkom om gezellig mee te eten. Toen ik iets ouder was hielp ik mijn tante, die een eigen restaurant runde, bij een huwelijksdiner. Zij liet mij na afloop van die avond een glas wijn proeven en zei: ‘Proef eens, dit vind je echt lekker’. De smaak van de Pouilly Fuissé, het fijne gevoel van het harde werken en tevreden gasten…Het was voor mij een logische keuze om naar de Hotelmanagement-school te gaan. Naast de vakkennis vond ik Marketing één van de leukste vakken. En al helemaal een combinatie hiervan.

Na de opleiding ben ik aan de slag gegaan in de Horeca, en daarna ook in andere functies, o.a. een uitstapje naar het HRM-vak, want ook de ontwikkeling van mensen vind ik heel interessant. Maar uiteindelijk kruipt het bloed waar het niet gaan kan. En ik ben me gaan bezighouden met de organisatie van evenementen en partijen. Ik merkte dat ik hier mijn ei kwijt kon, dat het me paste en dat alles wat ik eerder had gedaan en alles wat ik wilde doen als vanzelf samenviel. De stap naar zelfstandig ondernemerschap was vervolgens snel gemaakt.

Het geeft me veel energie om me bezig te houden met het opzetten of vernieuwen van een vergaderlocatie waar mensen zich thuis voelen en geïnspireerd raken. Ik help immers mee om een droom waar te maken! Ik werk daarbij nauw samen met de locatiehouder, want die heeft natuurlijk zijn eigen expertise. Mijn rol is meestal die van betrokken buitenstaander: ik krijg een kijkje in de keuken (soms letterlijk) en kijk met een frisse blik naar de locatie. Tegelijker tijd steek ik zelf de handen uit de mouwen en breng ik anderen de kneepjes van het vak bij. Ik leer anderen graag hoe belangrijk het is om oog te hebben voor detail want daarmee maak je het verschil.

Als de opdracht klaar is en ik terugkijk, ben ik vooral blij als het totaalplaatje klopt, omdat belangrijke keuzes zijn gemaakt en alles op de rit staat. Ik streef ernaar dat de uitvoering een weerslag is van het oorspronkelijke idee van de locatiehouder zelf. En dat wat je als locatiehouder ooit voor ogen had, in de praktijk ook echt het allerleukst is om te doen. Hoe mooi is dat?

 

ENKELE OPDRACHTEN/REFERENTIES

Meetinglodge

Niels Woltman, voormalig eigenaar Meetinglodge: Je komt zelden zo’n talent als Wendy tegen. Super betrouwbaar, loyaal aan personen en aan haar opdracht, netwerker, attent, klantgericht, vakvrouw, pro-actief, integer en bijzonder gastvrij, dat zijn de eerste woorden die me te binnen schieten wanneer ik aan haar denk. Als interimmanager heeft Wendy in een periode van 2,5 jaar, medio 2016 tot en met december 2018, de meetinglodge uitgebouwd tot een succesvolle en vooral kwalitatief hoogwaardige vergaderlocatie. Daarbij zet zij de klant / gast altijd centraal. Je kan aan alles merken dat Wendy zich heeft verdiept in het ‘vergader- vak’, hospitality, managen en het organiseren, verzorgen van meetings en events. Zij weet als geen ander aan welke eisen je vergaderlocatie moet voldoen, zowel facilitair als op het gebied van gastvrijheid. Kenmerkend voor haar werkwijze is dat iedere opdrachtgever evenveel en uitgebreid aandacht krijgt. Vakkundig vraagt Wendy door naar de wensen waardoor de verwachtingen over en weer duidelijk worden. Dit leidde alleen maar tot succesvolle meetings. Hoe bijzonder is het dat je kan zeggen dat alle klanten / groepen die in deze periode zijn geweest de meetinglodge hoog hebben gewaardeerd. Wendy en ik hebben nauw samengewerkt. Ik heb haar positieve workflow, in combinatie met het kritisch durven zijn, als zeer stimulerend ervaren. De tijd nemen om over en weer duidelijke verwachtingen in beeld te krijgen heb ik van haar geleerd. Zij schuwt geen enkele uitdaging, maar kent ook zeker haar grenzen. Je weet dan ook dat als ze ergens voor gaat dit voor de volle 100% is. Daarbij komt dat zij in de afgelopen jaren een bijzonder netwerk opgebouwd heeft waardoor wij enorm efficiënt hebben kunnen werken. Iedere opdrachtgever mag zich uiterst gelukkig prijzen met Wendy als consultant of projectmanager.

De Oude Kapel

Afgelopen 3 maanden heeft Wendy mij begeleid bij het opstarten van mijn vergaderlocatie ”De Oude Kapel” in Driebergen. Het was een goede keuze om bij dit traject de hulp van Wendy in te schakelen. Haar kennis, ervaring, oog voor detail en haar prettige persoonlijkheid zorgde ervoor dat ik met veel plezier kan terugkijken op onze samenwerking. Met veel enthousiasme heeft Wendy mij op vele vlakken geadviseerd en hebben we samen van A tot Z alles uitgewerkt zodat ik nu vol zelfvertrouwen aan de slag kan met het exploiteren van een prachtige vergaderlocatie! Ik vind het oprecht erg jammer dat we het project hebben afgrond, al heb ik dankzij Wendy nu wel het gevoel er echt helemaal klaar voor te zijn. Liesbeth Leuskens, eigenaresse De Oude Kapel.

Villa4

Ik vond het een hele goede sessie en super leerzaam. Bedankt voor je kundige inzet. Patricia Snoek, eigenaresse Villa4.

 

Garage45

Begin januari 2016 heb ik Wendy benaderd om te helpen de nieuwe meeting en event locatie Garage45 op te zetten. Na een intensieve verbouwing van het monumentale pand aan de Amstelzijde in Ouderkerk aan de Amstel van 10 maanden was ook dit een enorme uitdaging. Een uitdaging die ze met twee handen aangreep! Wendy heeft allereerst een training gegeven aan het nieuwe team van gastvrouwen en horecamedewerkers, zodat een ieder bekend was met de etiquette en manier van werken welke past bij een high end locatie. Daarnaast heeft ze voor en met het team diverse processen op het gebied van f&b, facilitair, inkoop, etc., inzichtelijk gemaakt, uitgewerkt en geïmplementeerd. Ze gaf leiding op de vloer aan het team, maakte de roosters en draaide volop mee bij grote groepen. Wendy heeft bewezen in de start-up fase van een meeting en event locatie als Garage45 (nu Loetje’s Garage) van onschatbare waarde te zijn. Niet alleen vanwege haar inzet, flexibiliteit en vermogen om mee te denken, maar ook vanwege haar passie en liefde voor het vak. Ze heeft daarnaast een groot verantwoordelijkheidsgevoel en zeker ook gevoel voor humor. Ze bleef rustig waar nodig, maar kon ook een tandje bijzetten als de situatie er om vroeg. Wendy komt het beste tot haar recht in een omgeving waarin ze ruimte heeft om te laten zien wat ze kan binnen de gestelde kaders, taken en verantwoordelijkheden en het vertrouwen geniet van de organisatie. Ze werkt graag in een gestructureerde omgeving, maar kan deze ook aanbrengen als deze niet direct voorhanden is (wat zeker bij een nieuwe locatie het geval is). Ik kan haar van harte aanbevelen en wens haar alle succes voor de toekomst. Jacintha Ruppert, (voormalig) eigenaresse Gargage45 en eigenaresse Meetables.

Garage45

After you have typed in some text, hit ENTER to start searching...